دسته‌بندی نشده

تعمیر پرینتر در کرج 4

پیکاپ

کاربرد کارتریج در پرینتر

در دستگاه‌های لیزری، سوزنی، حرارتی و جوهر افشان شاهد قطعه‌ای به نام پیکاپ هستیم. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که وظیفه پیکاپ در پرینتر چیست باید گفت که مهم ترین وظیفه این قطعه کشیدن کاغذ و هدایت آن به بخش‌های داخلی و خروجی دستگاه است. لازم به ذکر است که به منظور انجام فرآیند پرینت دستگاه، نیاز است تا برد فرمتر دستور پرینت را از موتور به چرخ دنده‌ها داده و سپس پیکاپ وارد عمل می‌شود و شروع به عمل هدایت کاغذ از کاست به داخل پرینتر می‌کند. در صورتی که این قطعه با مشکل مواجه شود، فرآیند به داخل کشیدن کاغذ به درستی صورت نمی‌گیرد.

سلونوئید یا کلاچ پرینتر

در پرینترها، مخصوصا پرینترهای لیزری شاهد نصب و استفاده از قطعه‌ای به اسم سلونوئید و کلاچ پرینتر هستیم. این قطعه در کنار چرخ دنده‌ها  مورد استفاده قرار  می‌گیرد. وظیفه اصلی که سلونوئید و کلاچ پرینتر آن است که فرآیند هدایت کاغذ از طریق قطع و وصل شدن صورت گیرد. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که کاربرد سلونوئید و کلاچ پرینتر چیست باید گفت که در بخش چرخ دنده‌های پرینتر شاهد یک یا چند سلونوئید و یا کلاچ هستیم. وجود این قطعه کمک می‌کند تا در کنار پیکاپ، دستور هدایت کاغذ صورت گیرد.

اگر به هر دلیلی با مشکل خرابی سلونوئید یا کلاچ مواجه شوید، کاغذ به داخل پرینتر هدایت نمی‌شود و فرآیند کشش کاغذ نیز به درستی صورت نمی‌گیرد. همچنین در صورت بروز مشکل برای این قطعه، چند کاغذ به داخل پرینتر می‌رود و یا ممکن است کاغذ به داخل پرینتر سر بخورد و چاپ به درستی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *